Oczekiwanie na paczkę to niekiedy bardzo emocjonujący etap, w szczególności, gdy ma do nas przyjść od dawna wyczekiwana rzecz. Jednak może się zdarzyć, że miniemy się z kurierem, bądź przez pracę na różne zmiany pracownik firmy kurierskiej fizycznie może nie zastać nas w domu. Co zrobić w takiej sytuacji? Poprosić o pomoc sąsiadów, współlokatorów, czy może odebrać paczkę osobiście w innym terminie? Otóż wszyscy przewoźnicy, z którymi współpracujemy zabezpieczyli się na taką ewentualność i stworzyli możliwość odbioru osobistego przesyłki. Jak to zrobić i w jakich przypadkach jest to możliwe? Już dziś dowiedz się na ten temat zdecydowanie więcej dzięki naszemu słowniczkowi pojęć, który rozwieje wszelkie wątpliwości.
W sytuacji, gdy kurier nie zastanie w domu odbiorcy, bądź też innej, upoważnionej do odebrania paczki osoby, w pierwszej kolejności stara się skontaktować z adresatem telefonicznie, lecz jedynie wtedy, gdy nadawca podał w danych prawidłowy numer telefonu. Jeśli telefon nie odpowiada, bądź kurier jest w posiadaniu błędnego numeru do nadawcy, wówczas zostawia awizo z informacją o miejscu odbioru paczki, bądź z terminem, w którym podejmie ponowną próbę doręczenia. Jeśli jednak ona również się nie powiedzie, to przesyłka trafi do punktu odbioru, gdzie będzie czekać kilka dni na odbiorcę (zazwyczaj jest to 3-7 dni). Po upływie tego czasu paczka zostanie zwrócona do nadawcy. Wszystkie warunki zależne są od regulaminu danego przewoźnika, z którego usług korzystamy.
Wszyscy przewoźnicy, nie mogąc zastać odbiorcy pod wskazanym adresem informują telefonicznie, bądź awizyjnie, o adresie punktu odbioru, gdzie paczka będzie oczekiwać na osobę upoważnioną do jej odebrania. W przypadku przewoźnika DHL, kurier w pierwszej kolejności podejmie dwie próby doręczenia, a ostatecznie zostawi paczkę w magazynie, gdzie będzie ona czekać na odbiór własny. W przypadku firmy spedycyjnej DPD należy uzgodnić odbiór osobisty w lokalnym oddziale firmowym. Firma GLS wyraża natomiast zgodę na odbiór paczki przez sąsiada, oczywiście za zgodą odbiorcy. Jeśli jednak nie jest to możliwe, wówczas należy udać się z dokumentem tożsamości ze zdjęciem do najbliższego punktu ParcelShop. Za zgodą odbiorcy, którego nie zastał również kurier InPost, zostawi on przesyłkę do odbioru osobistego w jednym z najbliższych Punktów Obsługi Klienta. Przez 4 dni na odbiór własny czekać będzie również przesyłka w przypadku nieudanego doręczenia, gdy współpracujemy z firmą UPS.
W każdym przypadku, w którym nie zdążymy odebrać osobiście przesyłki, wraca ona do nadawcy. W większości sytuacji zleceniodawca będzie musiał pokryć koszt przesyłki zwrotnej i ewentualnie ponownie nadać przesyłkę. Na szczęście magazyny przewoźników mają gęstą sieć oddziałów, dzięki czemu z łatwością odnajdziemy najbliższy dla siebie punkt do odbioru własnego paczki. W wielu przypadkach odbiór własny bywa korzystny dla odbiorcy, gdyż może on odebrać paczkę w najwygodniejszym dla niego terminie, bez konieczności oczekiwania na kuriera.
epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.
Prosty formularz nadawania
Łatwy wgląd do historii przesyłek
Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich
Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika
Bieżące śledzenie przesyłek
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania zawartości koszyka lub zapamiętywania danych logowania.
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.